Monday, September 22, 2014

Vitamin Untuk Menyusu Pilihan Ibu2

PENGEDAR SAH SHAKLEE BESUT

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Soal selidik sharing dari grup fb ekslusif utk customer Euphoria..credit to Dilla Jalil..

Pertanyaan :
ibu menyusu..nak tanya, mana yang best?
1) Alfalfa
2) ESP
3) Ostematrix


Macam2 jawapan yek? Kalau di suruh pilih..mama mmg blur..sbb bagi mama, semua tu penting! Sebab apa?

Alfalfa : Raja segala tumbuhan. boleh kurangkan rasa gatal2 sebab resdung, eczema, allergy  melawaskan perut, As a galactagouge (meransang dan menambah pengeluaran susu ibu ) dan yang paling best merawat masalah keputihan pada wanita. Sifatnya yang mengandungi phytoestrogens juga menyebabkan alfalfa berfungsi seperti kacip Fatimah, so sangatlah membantu dalam "hubungan" suami isteri..pastu kita rasa macam anak dara tau!awwwwww.. tu yang nak "mengikat" suami tu..hehee.

*********************************************************************************************

ESP Ada apa dengan ESP?? dan kenapa pula ibu menyusu perlu ambil ESP?? Komposisi vitamin utama dalam susuibu ialah protien. Protien adalah makanan sel. Sel tak kenal nasi lemak, air soya atau tempe tetapi sel hanya perlukan protien iaitu khasiat dari makanan yang diambil. Protien berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan. Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protien. Selain itu protien dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga.

Protien sangat sensitif. Ianya wujud pada suhu badan kita dan mudah terhapus pada suhu yang tinggi. So apabila kita memasak sumber protien seperti ikan goreng pada suhu yang tinggi, hakikatnya banyak protien yang telah musnah semasa proses memasak itu sendiri.

*********************************************************************************************

Ostematrix : Apakah kebaikannya? Dalam susuibu, antara kompisis vitamin yang tinggi ialah kalsium. Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu yang menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh. Bagi ibu2 yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian, maka kalsium untuk penghasilan susuibu akan diserap dari yang sedia dalam tubuh ibu.

Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua.

Sebab itu pengambilan sumber kalsium tidak boleh dipandang ringan sama sekali.

*********************************************************************************************
So yang mana satu pilihan anda?? ^_^

Untuk maklumat lanjut boleh hubungi saya untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda juga akan diberi tips dan cara pengambilan vitamin yang betul setelah membuat pembelian.


HUBUNGI
♥FB: SITI NORZAIMA CHE OMAR
Like FanPage FB : Yang Terbaik Di Sini
 Shaklee ID 869851
                                                                                              016-9356484
                                                                 Free consultation for every purchase




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Designed by ♥ WWW.MYRAVEA.COM ♥