Tuesday, June 23, 2015

Bagaimana proses penghasilan Concentrated Mineral Drops?

Concentrated Mineral Drops berasal dari  Tasik Great Salt, Bahagian Barat Amerika Utara di USA. Ia merupakan laut pedalaman yang tertua di dunia. Ia adalah sisa Zaman Ais besar yang terakhir. Tasik Great Salt teleh mengumpulkan mineral dan trace mineral daripada pergunungan berbatu-batan di sekitarnya selama berpuluh-puluh ribu tahun.
Tasik Great Salt merupakan badan air laut yang terbesar dan terpekat di dunia. Setiap musim sejuk, purata 500 inci salji jatuh ke pergunungan yang mengelilingi Tasik Great Salt Lake. Pada musim luruh, air salji mencair sekaligus melarutkan mineral dari tanah dan batu batan dan dibawa ke tasik yang tiada pengaliran keluar. Matahari pada musim panas di Utah membuat air tasik mengewap dan meninggalkan mineral di dalamnya.
Hanya terdapat plankton kecil (brine shrimp) yang dapat bertahan dalam tasik yang mengandungi kadar garam begitu ekstrem. Plankton-plankton ini memakan bakteria yang terdapat dalam tasik lantas membersihkan air tasik. Hasilnya adalah perairan yang kaya dengan nutrien yang mengandungi lebih dari 70 mineral dan trace mineral ionik.
khasiat perubatan cmd

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Designed by ♥ WWW.MYRAVEA.COM ♥