Assalamualaikum dan salam sejahtera semua pembaca....

Saya yakin kalian semua mesti suka cantik kan...Istilah cantik tu banyak maknanya.. Tapi yang utama ramai pentingkan kecantikan kulit. Sebenarnya penjagaan kulit bermula dari dalam malah dari persekitaran dan gaya hidup kita juga.

Jom saya nak share tips penting untuk kulit yang cantik malah saya turutkan cadangkan vitamin Shaklee yang sesuai untuk kulit.

1. TIDAK MEROKOK
Bahan kimia yang disedut daripada rokok akan mengecilkan pembuluh darah dalam badan, mengurangkan kandungan oksigen dan juga nutrisi yang dibekalkan untuk melembabkan tisu dalam badan. Pengecutan kapilari darah akan bertahan selama sejam sebaik sahaja rokok disedut secara terus ke dalam paru-paru. Rokok juga membuatkan seseorang itu nampak lebih tua daripada umur sebenar. Sebaik-baiknya elakkan diri anda daripada terhidu asap rokok kerana ia bukan saja merosakkan kulit tetapi anda terdedah dua kali ganda risiko untuk mendapat penyakit berbanding dengan mereka yang merokok.

2. REMAJA DARI DALAM
Minum sekurang-kurangnya lapan gelas air kosong setiap hari, makan pemakanan yang seimbang dan lebihkan buah-buahan. Buahbuahan dan sayuran mengandungi antioksidan yang diperlukan kulit dan kaya vitamin seperti teh hijau, soya, vitamin A, B, C, dan E yang sangat baik untuk kesihatan dan ketegangan kulit supaya kelihatan muda.

 


Nak tahu CADANGAN VITAMIN yang mana sesuai untuk penjagaan kulit anda?? Jom tengok kat bawah...

CADANGAN 1: vitamin B-Complex, vitamin C dan vitamin E + ESP
*untuk masalah kulit berjerawat dan yang tidak serius..
*untuk maintain kulit berseri dan awet muda..

CADANGAN 2: vitamin B-Complex, vitamin C, vitamin E dan Zinc + ESP
*untuk kulit berjerawat batu dan bernanah serta meninggalkan parut yang sukar dihilangkan

CADANGAN 3: vitamin B-Complex, vitamin C, vitamin E dan Alfafa + ESP
*untuk kulit berjerawat akibat resdung dan selain dari muka bahagian belakang juga dipenuhi jerawat..
*sesuai juga untuk mereka alahan pd makanan laut..

CADANGAN 4: vitamin B-Complex, vitamin C, vitamin E dan GLA ESP
*untuk kulit bejeragat dan sering terdedah pada cahaya matahari.

Kami ada menawarkan vitamin-vitamin di atas. Perlukan nasihat dan panduan? Jangan risau, kami sedia membantu anda. Free consultation & tips specially for our customers. :)


3. PENGELUPASAN KULIT
Pengelupasan kulit merupakan satu cara yang terbaik untuk proses peremajaan kulit. Namun, para pakar dermatologi memberi peringatan pengelupasan melampau akan menyebabkan kulit menjadi kering, iritasi dan kemerahan serta terdedah kepada bahaya ultraungu. Sebaik-baiknya jangan menggunakan rawatan pengelupasan atau melakukan skrub dengan terlalu kerap lebih daripada dua kali seminggu.

4. PELEMBAP ANTIOKSIDAN
Waktu tidur merupakan waktu terbaik untuk mengembalikan semula kelembapan kulit dengan pelembab yang mengandungi antioksidan dan vitamin yang tinggi. Kajian menunjukkan bahawa kulit berada pada keadaan yang terbaik pada waktu malam untuk menyerap kandungan aktif yang terdapat pada produk penjagaan kulit.

5. BERSENAM
Senaman adalah aktiviti paling disarankan oleh pakar penjagaan kulit jika anda menginginkan tubuh yang sihat dan sentiasa bertenaga. Senaman secara rutin juga membantu melancarkan peredaran darah dan kulit kelihatan lebih tegang dan muda. Setengah jam bersenam ringan tiga kali seminggu sudah memadai sebagai permulaan senaman.
Perpeluhan menggalakkan rembesan bahan toksik dari badan, pernafasan teratur juga mampu merehatkan ketegangan saraf dan motor otot-otot dalam badan. Senaman memberi oksigen yang cukup kepada jantung, paru-paru dan juga kulit.


Berminat untuk membuat pesanan produk Shaklee?

HUBUNGI
♥FB: SITI NORZAIMA CHE OMAR

 Shaklee ID 869851

 016-9356484
 Free consultation for every purchase